Cu toate că majoritatea persoanelor care dețin unul sau mai multe site-uri sunt conștiente de faptul că SEO este indispensabil pentru o poziționare cât mai bună în rezultatele motoarelor de căutare, rămânerea la curent cu modalitățile prin care acesta poate fi efectuat cât mai eficient, inclusiv punerea în practică, poate fi o sarcină consumatoare de timp. Motoarele de căutare își perfecționează constant algoritmii pentru a produce rezultate din ce în ce mai bune utilizatorilor, ceea ce înseamnă că obiectivele SEO se află într-o fluiditate continuă. Pentru a te ajuta să fii la curent, iată cele mai noi evoluții în privința optimizării conținutului pentru motoarele de căutare.
Optimizarea privind intenția pe care o are publicul
Prioritatea principală a motoarelor de căutare este de a oferi utilizatorilor conținutul pe care aceștia doresc să îl găsească. Asta înseamnă că sunt folosite modalități sofisticate pentru a înțelege intenția persoanei atunci când efectuează o căutare. De exemplu, în momentul în care cineva tastează termenul „paracetamol”, motorul de căutare va încerca să stabilească dacă el/ea dorește să cumpere paracetamol sau dacă dorește să găsească informații despre acesta. Chiar dacă poate părea un proces imposibil la prima vedere, datorită faptului că există o groază de informații colectate de-a lungul timpului despre individ, (precum istoricul de căutare, obiceiurile de navigare, etc,) și prin comparație cu alți utilizatori, algoritmii extrem de sofisticați pot constata intenția într-o măsură oarecare bună.
Ce înseamnă asta pentru noi din punct de vedere SEO? Înseamnă că trebuie să întreprindem o nouă formă de cercetare a cuvintelor cheie, în privința intenției pe care o are omul de rând. Așadar, este primordial să înțelegi scopul (de a cumpăra, de a găsi informații etc.), astfel încât, să poți crea conținutul potrivit. Într-adevăr, asta înseamnă că trebuie să o faci pentru tot conținutul de pe site, nu doar pentru ceea ce dorești să publici în viitor.
Redefinirea autorității domeniului
Autoritatea unui domeniu s-a bazat întotdeauna pe calitatea conținutului oferit de un website. Desigur, numărul de backlink-uri a fost și este în continuare una dintre principalele priorități.
Însă, astăzi lucrurile stau puțin mai diferit, întrucât motoarele de căutare se folosesc de modalități mai complexe în a judeca calitatea unui conținut, accentul fiind pus pe SEO (așa cum zice Google) „identificarea paginilor care demonstrează expertiza, autoritatea și încrederea pe un anumit subiect.”. Ele sunt adesea menționate prin acronimul EAT, și sunt, prin urmare, noua prioritate când vine vorba de autoritatea domeniului.
Ce înseamnă asta în termeni practici? Ei bine, tot conținutul trebuie să ilustreze expertiză în domeniul abordat și orice postare pe care o publici trebuie să fie acreditată de cineva din cadrul organizației cu autoritate în acea zonă, de preferință persoane care își pot dovedi încrederea prin faptul că expertiza este menționată pe alte site-uri web (legătura reală nu este necesară). Cu alte cuvinte, chiar dacă altcineva se ocupă de scrierea materialului, textul respectiv trebuie să fie atribuit unui expert recunoscut.
Întrebarea cea mai importantă care vine în urma celor menționate mai sus este dacă backlink-urile mai contează… Da – atât timp cât provin din surse de calitate și relevante pentru nișa ta. Acestea ajută la ceea ce este cunoscut sub numele de PageRank și sunt luate în considerare de motoarele de căutare ca dovadă că informațiile pe care site-ul tău le furnizează sunt de încredere.
Optimizarea pentru imaginile care apar în căutări
Căutarea imaginilor pe Google a devenit atât de rapid o funcție utilizată, încât foarte multe site-uri nu au avut timp să se adapteze și să-și optimizeze conținutul pentru această schimbare. Însă, care este motivul? Ei bine, noile generații găsesc o ușurință în utilizare mult mai mare prin folosirea acestei funcții, cât și faptul că este foarte eficientă.
Site-urile trebuie să se asigure că fiecare imagine are un nume ce reflectă subiectul în cauză (IMG001.jpg nu este suficient) și un alt-tag care descrie imaginea. În afară de asta, autoritatea domeniului joacă, de asemenea, un rol esențial în ceea ce privește clasarea imaginilor. Fotografiile reînnoite cel mai des și a căror conținut text beneficiază de o actualizare cât de cât regulată, se vor plasa, de altfel, cât mai sus în căutări.
Optimizarea pentru căutările vocale
Rata de folosință a asistentului Google crește din ce în ce mai mult, iar numărul tot mai mare de dispozitive G Home semnifică, în special, faptul că marea companie se concentrează tot mai mult pe căutarea vocală.
Șanse sunt, dar va fi dificil să facem ca un conținut să apară în rezultatele căutărilor vocale, deoarece gigantul motor de căutare acordă prioritate site-urilor de top. Cu toate acestea, nu înseamnă că șansele sunt chiar zero la sută. Îndeosebi, ar trebui să te pui în locul persoanei care caută și să vezi cam ce întrebări ar adresa asistentului Google.
Deoarece acesta folosește cuvinte cheie în rezultatele căutării vocale, pe ele ar trebui să te focusezi. Este necesar să le incluzi, fiindcă ele stau la baza oricărei căutări efectuate. În altă ordine de idei, ar trebui să știi, de altfel, că există două tipuri de keyword-uri pe care te poți axa, și anume cele scurte (concurența este mai mare) și cele lungi (concurența este mai mică).
Concluzie
În ultimul timp, obținerea unei performanțe cât mai bune în rezultatele de căutare a devenit un proces din ce în ce mai greu de efectuat. Datorită acestui lucru, SEO este foarte important să aplici cele mai bune metode care au un impact cât mai mare în obținerea scopului vizat. Desigur, există mulți factori ce pot împiedica desfășurarea acestor practici. Însă, dacă ai o găzduire web de calitate și un site optimizat cum trebuie, vei ranka mult mai rapid și mai bine. Sperăm că toate aceste informații pe care ți le-am furnizat să-ți fie de ajutor, iar în cazul în care ai întrebări, te așteptăm să le pui în secțiunea de comentarii.