Rata de respingere este o modalitate prin care se măsoară comportamentul vizitatorilor, atunci când aceștia ajung pe un site, și vizează, în principal, una dintre cele mai importante decizii – dacă rămân sau dacă pleacă. Cu alte cuvinte, o rată de respingere mare arată că persoanele nu intră și pe alte secțiuni ale site-ului tău, astfel, ele aleg să iasă.
Un utilizator al internetului poate să părăsească o pagină și din alte motive, cum ar fi existența unor link-uri externe către alte site-uri, pe care pot fi accesate inevitabil, fie deschizând un tab nou și ieșind de pe cel actual, sau chiar și dacă pur și simplu se tastează efectiv ceva în bara de căutare.
În altă ordine de idei, bounce rate-ul sau rata de respingere este procentajul (per pagină) prin care se stabilește cât de rapid cineva abandonează un site. În principiu, fiecare webmaster analizează acest criteriu pentru a-și da seama dacă există sau nu angajament (indiferent de tipul acestuia: click, citire sau orice altă formă de manifestare în legătură cu ceea ce se află pe website).
Dacă ești interesat să crești cât mai mult traficul pe care-l primești, un prim pas ar fi să scazi cât poți de mult rata de respingere. În cazul în care aceasta e mare, atunci trebuie să înțelegi faptul că proiectul/afacerea ta nu atrage vizitatorul aproape în niciun fel iar experiența pe care o întâmpină este un foarte proastă.
Care pot fi cauzele?
1. Viteza de încărcare foarte slabă
O pagină care se încarcă foarte greu, poate să distragă atenția vizitatorului spre rău. Este unul dintre principalii factori ce influențează negativ părerea pe care o are un individ asupra website-ului tău. Factorii de influență în acest caz, pot fi imaginile cu o dimensiune relativ mare, redirecționările, codul mult și foarte prost scris, etc. Există o groază de tool-uri valabile pe internet pe care le poți folosi pentru a identifica motivele ce stau în spatele acestui determinant, iar dacă nu te descurci, poți prea bine să apelezi la personalul de la care ai cumpărat găzduire web.
2. Reclamele și videoclipurile pornesc automat
Dacă un videoclip sau o reclamă pornește automat, în prima scundă cum o persoană ajunge pe site, acest lucru va influența negativ părerea acesteia, în așa fel încât va alege să părăsească pagina respectivă. Nu doar că este un dezavantaj ușor perceptibil și de înțeles (după cum ai văzut) însă este și o problemă în detrimentul tău atunci când vine vorba de motoarele de căutare. Ține minte că nu ai nevoie de chiar așa multe considerente ca să primești o penalizare de la Google.
3. Conținut haotic
Un conținut care nu este așezat corespunzător în pagină, nu are o structură cât de cât ușoară de înțeles, și care este foarte prost scris din punct de vedere gramatical, va aduce imediat inconveniențe. Încearcă să folosești paragrafe, titluri, subtitluri așa cum trebuie.
Cum să previi creșterea ratei de respingere
Prima și prima dată, vezi care dintre aspectele de mai sus le întâlnești la site-ul tău, iar mai apoi verifică și fă o listă cu toate paginile care au de suferit. Mai mult ca sigur nu îți va face plăcere să vezi realitatea. Însă toate se pot rezolva, așadar poți lua în considerare următoarele sfaturi:
- Îmbunătățește viteza de încărcare
- Elimină tot ceea ce nu este necesar
- Activează compresia
- Folosește imagini optimizate
- Furnizează informația de tip text într-un mod cât mai ușor de perceput
- Folosește conținut vizual pentru a atrage atenția
- Optimizează site-ul pentru a fi compatibil cu dispozitivele mobile