Ce este SEO și cum funcționează

Dacă nu știi ce este SEO și cum funcționează, în acest articol vom discuta despre cele mai importante aspecte, astfel încât să înțelegi tot ce este nevoie. În lumea marketingului digital, cele trei litere își fac simțită prezența din ce în ce mai mult. Prin urmare, este foarte posibil să fi auzit de acest concept cel puțin o dată și, astfel, e probabil să nu deții suficiente cunoștințe în acest domeniu. Așadar, obiectivul nostru este să-ți oferim un material prin care să înțelegi care e “magia” din spatele acestui proces.

Ce este SEO?

SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization, și anume optimizare pentru motoare de căutare. După cum prea bine ai intuit, semnifică fix ceea ce îi zice și numele, este o optimizare efectuată pentru a obține rezultate cât mai optime în ierarhia motoarelor de căutare precum Google. Prin intermediul instrumentelor și tehnicilor SEO poți avea o prezență digitală îmbunătățită.

Pentru a înțelege puțin mai bine acest lucru, este suficient să adaptezi aspectele publicității tradiționale la mediul digital. Ca mărcile offline să fie recunoscute, ele sunt nevoite să investească o sumă de bani în reclame TV, bannere, spații publicitare în reviste/ziare și multe altele.

În schimb, marketingul digital are la bază, pe lângă multe altele, și strategiile SEO, cu scopul de a obține mai multă vizibilitate. Cu cât te poziționezi cât mai sus în rezultatele unui motor de căutare, cu atât vei primi mai mult trafic și clienți. Mecanismul este destul de complex și schimbător, deci trebuie să acorzi o mare atenție asupra acțiunilor pe care le efectuezi și a rezultatelor care apar în urma acestora. De exemplu, atunci când cauți ceva pe internet, rareori ajungi și pe pagina doi sau trei. Astfel, dacă deții un site, speri cât mai mult să ajungi acolo unde potențialul este cel mai mare, doar că și concurența este aprigă.

Prin urmare, tehnicile SEO sunt importante pentru orice business din zilele noastre pentru care doresc să obțină o prezență în mediul digital.

Cum funcționează motoarele de căutare?

Dacă nu știai, un motor de căutare acționează precum un index. Prin intermediul acestuia putem căuta și obține o groază de informații. Totul depinde de ceea ce alegem să accesăm. Astfel, de-a lungul anilor, mecanismul s-a dezvoltat considerabil pentru a deservi un singur scop: calitatea datelor. Acesta este ingredientul pe care se bazează Google și alte motoare de căutare.

Imaginează-ți doar cum ar fi ca rezultatele afișate să nu fie organizate într-un fel anume. Cel mai probabil ai pierde foarte mult timp să găsești ceva relevant. Prin urmare, putem înțelege faptul că rezultatele trebuie să fie structurate în așa fel încât oricine să poată găsi ceea ce dorește cât mai rapid și eficient posibil.

Ei bine, așa funcționează și Google. Iar acest lucru este posibil datorită utilizării unor algoritmi care accesează și scanează conținutul oricărei pagini web. Prin această cale, informațiile sunt stocate într-un centru de date și clasificate conform unor caracteristici bine desemnate. Cu cât conținutul este mai calitativ și optimizat, cu atât ai șanse mai mari să fii rankat cât mai bine. Desigur, asta include anumite reguli ce trebuiesc respectate cu desăvârșire, cum ar fi aranjarea în pagină a textului, organizarea codului, ierarhia subtitlurilor, accesibilitatea, viteza și multe altele. Prin urmare, orice se află și orice modificare ce se desfășoară pe un website, va influența modul în care link-urile acestuia vor fi clasate.

Tehnicile SEO ajută foarte mult în acest proces și folosindu-le îl ajuți pe Google să identifice cu ușurință tipul de conținut publicat și cum să-l poziționeze astfel încât utilizatorii să-l poată găsi cu ușurință dacă îl caută.

Ce impact are SEO în poziționare unui site în căutări?

Motoarele de căutare devin din ce în ce mai bune. Nu cu mult timp în urmă, chiar și un site cu foarte puțin conținut putea să fie clasat bine pe prima pagină folosindu-se de backlink-uri. Însă, algoritmii s-au dezvoltat, în așa fel încât și-au schimbat criteriile în altele mult mai complexe și mai eficiente pentru a avea un randament cât mai mare. 

Acești factori, dacă îi înțelegem, putem să-i folosim în așa fel încât să ne poziționăm paginile cât mai bine în ierarhia Google. De aceea SEO este unul dintre cei mai importanți determinanți cheie atunci când vine vorba de marketing-ul online (printre care se numără: autoritatea domeniului, adaptabilitatea la dispozitive, numărul backlink-urilor, calitatea conținutului, etc).

Tehnici SEO de bază

Acum că știi cum funcționează SEO și dacă vrei să pui în aplicare câteva dintre aceste tehnici, mai jos ți-am pregătit câteva sfaturi care sperăm să-ți fie de ajutor. 

Ce este On-Page SEO?

Există părți ale unei pagini care sunt cele mai relevante pentru motoarele de căutare. Prin urmare, aceste piese pot fi optimizate.

Astfel, aici intervine On-Page SEO, adică SEO în cadrul paginii. Acest tip de optimizare se realizează atât pe partea tehnică a paginii, cât și pe conținut. Adică tot ceea ce se află în cadrul site-ului sau al paginii web.

Este critic pentru motoarele de căutare să-și dea seama dacă informațiile de pe site sunt cele pe care le caută un anumit utilizator.

Iată ce trebuie să iei în considerare dacă dorești să îmbunătățești un site din punct de vedere On-Page:

Conţinut

Conținutul este cea mai importantă parte a unui website. Oricât de indispensabile sunt toate celelalte tehnici, nu trebuie să neglijăm acest capitol.

De ce afirmăm asta? Din pricina faptului că algoritmii motoarelor de căutare sunt din ce în ce mai optimizați pentru a găsi conținut de calitate.

Așadar, o strategie de SEO bună trebuie să fie însoțită de un conținut excelent, în caz contrar, nu va funcționa.

Iată câteva sfaturi pentru menținerea unei bune optimizări a conținutului:

  • Cuvântul cheie trebuie menționat între 1% și 2,5% în totalitate textului;
  • Sinonimele sunt luate în considerare, așa că încearcă să cauți termeni comuni pentru a avea o semantică cât mai bună;
  • Evită paragrafele lungi;
  • Utilizează corect titlurile;
  • Folosește styling-ul (bold, italic, underline);
  • Inserează cel puțin o imagine;
  • Introdu cel puțin o un link către o pagină internă și una externă;
  • Redactează un conținut de cel puțin 300 cuvinte;
  • Dacă utilizezi WordPress ca CMS, o opțiune bună este să folosești pluginul Yoast.

Titlu și descriere

Titlul fiecărei pagini nu este neapărat același cu titlul paginii principale. Reține că în acesta trebuie menționat cuvântul cheie. Și, de asemenea, să descrie bine despre ce este vorba. De altfel, ordinea cuvintelor este importantă: primele sunt mai relevante decât cele din urmă. Așa că încearcă întotdeauna să pui cuvântul pe care te focusezi în stânga. Un alt sfat ar mai fi să păstrezi un număr de aproximativ 65 de caractere, să nu depășești 75 și să nu folosești mai puțin de 50 de caractere.

În ceea ce privește descrierea, sfaturile sunt similare cu cele din titlu. Diferența este că te poți bucura de mai mult spațiu. Prin urmare, profită de această ocazie pentru a intriga curiozitatea utilizatorului.

Subtitluri

Subtitlurile sunt esențiale pentru identificarea priorității conținutului pe o anumită pagină. În HTML, există șase tipuri, <h1> fiind cea mai importantă, <h2> mai puțin prioritară și tot așa până la <h6>.

Asta face ca algoritmul să identifice mai ușor principalele teme abordate pe pagină, precum și să optimizeze citirea textului.

Optimizarea imaginilor

Motoarele de căutare nu văd imaginile în același mod ca utilizatorul de rând. Acestea le interpretează prin elemente textuale. Prin urmare, trebuie să acorzi atenție asupra câtorva elemente atunci când folosești o imagine.

Încearcă să menționezi în numele acestuia cuvântul cheie, separat prin cratimă, fără a utiliza spații.

Folosește întotdeauna un text alternativ. Este unul dintre cei mai importanți factori atunci când vine vorba de optimizarea imaginilor.

Este important să acordați atenție și dimensiunii imaginii. Dacă acestea sunt foarte mari ar putea supraîncărca inutil pagina. Prin urmare, încearcă întotdeauna să folosești rezoluția corectă și să le minimizezi.

Design responsive

Accesibilitatea și experiența utilizatorului sunt considerate importante pentru o strategie SEO bună. Prin urmare, designul adaptabil nu a putut fi lăsat în urmă. Volumul traficului de pe smartphone-uri și tablete crește în fiecare zi, așa că este esențial să ai o pagină pregătită pentru aceste dispozitive.

Un website responsive este unul care se redimensionează indiferent de ecran. Iar aspectul se îmbunătățește pentru a aduce o experiență mai bună.

Viteza de încărcare a paginii

Timpul de încărcare al paginilor web este un factor care afectează în mod direct clasamentul în motoarele de căutare.

Prin urmare, cu cât o pagină se încarcă mai rapid, cu atât scorul de viteză este mai bun.

Pentru asta, se recomandă utilizarea imaginilor, de altfel, a codurilor comprimate și optimizate, printre care și cookie-urile, activarea cache-ului etc.

Certificat HTTPS/SSL

Atât pentru Google, cât și pentru alte motoare de căutare, securitatea este o prioritate.

Prin urmare, protocolul HTTPS este un factor de clasare.

Cu acest protocol, datele trimise sunt criptate și nu pot fi modificate în timpul transferului, asigurând securitatea utilizatorului și a serverului.

Pentru a utiliza protocolul HTTPS, trebuie să obții un certificat SSL.

Ce este Off-Page SEO?

Off-Page SEO reprezintă toate activitățile desfășurate în afara site-ului, iar asta afectează în mod direct clasamentul.

Acești factori sunt importanți, deoarece prin ei putem identifica autoritatea conținutului și a site-ului. Cu cât conținutul este mai bun, cu atât mai mulți oameni vor discuta despre tine, generând autoritate cu privire la acest subiect. În consecință, conținutul este mai relevant pentru motoarele de căutare.

Înțelegerea modului în care funcționează acești factori SEO off-page te poate ajuta să îți atingi obiectivele. Printre aceștia, putem enumera:

Link building

Link building-ul este cea mai relevantă tehnică SEO off-page. Prin intermediul ei, poți asigura autoritatea domeniului și a paginilor. Prin urmare, site-ul va ieși în evidență și poate atrage cu desăvârșire atenția motoarelor de căutare.

Practic, tehnica de față acționează ca un indicator. Orice site care te menționează, indică faptul că este relevant.

Cu toate acestea, nu e atât de simplu pe cât pare. Motoarele de căutare iau în calcul și autoritatea backlink-urilor generate. Adică este mai bine să obții un backlink de la o pagină care are deja autoritate și relevanță decât de la una care nu are aceste componente.

De asemenea, este important să obții backlink-uri pe același subiect abordat. Dacă primești menționări de la subiecte care nu au nicio legătură cu al tău, relevanța acestor link-uri nu va fi atât de mare.

Autoritate

Pentru a-ți asigura autoritatea pe internet, crearea link-urilor este una dintre cele mai indispensabile strategii. Cu toate acestea, există și alți factori care interferează cu ea și sunt luați în considerare de motoarele de căutare.

Unul este autoritatea domeniului. În general, domeniile mai vechi au o autoritate mai mare decât cele mai noi. La fel cum autoritatea este legată și de cantitatea de conținut pe care o are un domeniu.

Un alt lucru important este prezența mărcii. Nu influențează autoritatea, însă ajută în câștigarea încrederii potențialilor clienți.

Concluzie

Ce este SEO și cum funcționează? Având în vedere că ai ajuns până aici, înseamnă că ai parcurs în totalitate articolul de față și ai căpătat cunoștințe suficiente încât să fi înțeles lucrurile de bază asupra a ceea ce este SEO și cum funcționează.

Desigur, în cazul în care lucrezi la un proiect de anvergură mai mare, trebuie să aprofundezi mai mult. De asemenea, este important să fii conștient de motoarele de căutare și să înțelegi ceea ce contează pentru algoritmi. Tendința este că strategiile SEO se schimbă în timp iar adaptarea poate fi grea uneori, de aceea îți recomandăm, dacă nu te descurci, să apelezi la firma de unde ai cumpărat gazduire web, deoarece o mare parte dintre furnizorii de acest gen oferă și servicii de optimizare pentru motoarele de căutare.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

ReviewHosting
situs toto slot gacor situs toto togel https://faculdadediplomata.edu.br/-/ https://www.pilgrimagetour.in/-/ situs toto slot gacor slot gacor situs toto situs toto https://cpnsbatola.id/-/ bento4d cerutu4d rimbatoto https://smpitbinailmu.sch.id/ bakautoto bakau toto slot https://inspiracionspa.com.mx/-/ bento4d bento4d https://pafikabupatenrejanglebong.org/