Google Analytics reprezintă standardul atunci când vine vorba de instrumente de analiză web. Dar mulți utilizatori WordPress întâmpină probleme atunci când vine timpul să adauge Google Analytics pe WordPress și să înceapă să își monitorizeze site-ul lor. Pentru a vă ajuta, vă vom arăta cum să adăugați Google Analytics pe WordPress folosind câteva metode diferite.
În primul rând, vă vom arăta o modalitate simplă de a adăuga Google Analytics pe WordPress folosind un plugin gratuit. Apoi, vă vom arăta cum să adăugați manual codul de urmărire Google Analytics direct la tema dumneavoastră, cum să adăugați Google Analytics pe site-ul dumneavoastră cu Google Tag Manager și, în sfârșit, cum să-l sincronizați local pentru aceia dintre voi care vor să aibă ei înșiși legătură cu performanța.
Adăugați Google Analytics pe WordPress
Vă vom arăta procesul complet pentru fiecare metodă – singurul lucru pe care îl vom presupune este că v-ați înscris deja pentru un cont Google Analytics. Dacă nu aveți unul, puteți merge mai departe și face asta aici. Apoi, dacă una dintre aceste metode v-a stârnit deja interesul, puteți face click pe unul dintre aceste link-uri pentru a sari direct acolo:
- Metoda 1: Un plugin de bază pentru a adăuga codul de urmărire în doar câteva minute
- Metoda 2: Adăugați manual codul de urmărire la tema dumneavoastră WordPress
- Metoda 3: Adăugați Google Analytics cu Google Tag Manager
- Metoda 4: Sincronizați Google Analytics local din motive ce țin de performanță
Metoda 1: Un plugin de bază pentru a adăuga codul de urmărire în doar câteva minute
Analytics Cat este un plugin Google Analytics ușor, care literalmente necesită doar câteva minute pentru a fi configurat. Deși este ușor, avantajul Analytics Cat față de alte instrumente asemănătoare este că are unele funcționalități specifice Google Analytics care vă permit să excludeți urmărirea anumitor utilizatori conectați pentru a asigura integritatea datelor dumneavoastră Google Analytics.
În prezent are peste 4.000 de instalări active cu un rating de 5 stele din 5. Pentru a utiliza pluginul, mai întâi instalați-l și activați-l ca și cum ați face-o cu orice alt plugin WordPress. Deoarece este listat la WordPress.org, puteți face acest lucru direct din tabloul de bord WordPress accesând plugin-uri → Adaugă plugin nou.
După ce activați pluginul, accesați Setări → Manager Google Analytics pentru a finaliza configurarea.
În prima pagină, pluginul vă va cere să vă conectați site-ul dumneavoastră. Nu este necesar să îl folosiți. Nu ezitați să faceți click pe Sari acest pas.
Acum, tot ce trebuie să faceți este să introduceți codul Google Analytics și să alegeți ce utilizatori să excludă de la urmărire.
Vă recomandăm să lăsați pe modul implicit opțiunea Excludeți utilizatorii.
Pentru a găsi codul Google Analytics, accesați contul Google Analytics. După ce v-ați conectat:
- Faceți click pe pictograma Gear pentru a accesa pagina dumneavoastră de administrare
- Selectați Informații de urmărire pentru a extinde lista
- Selectați Codul de urmărire
În fereastra următoare, ar trebui să vedeți codul dumneavoastră de urmărire.Copiați această valoare. Apoi, întoarceți-vă pe site-ul dumneavoastră WordPress și inserați ID-ul de urmărire în Analytics Cat. Apoi, faceți click pe Salvați pentru a activa urmărirea.
Asta e!
Pe măsură ce site-ul dumneavoastră primește trafic, ar trebui să puteți vizualiza statisticile acestuia în tabloul de bord Google Analytics.
Vezi si Metode prin care să-ți crești numărul de vizite pe site
Metoda 2: Adăugați manual codul de urmărire la tema dumneavoastră WordPress
Dacă preferiți să nu utilizați un plugin, este destul de simplu să adăugați codul de urmărire Google Analytics direct pe tema WordPress prin fișierul funcții.php.
Dacă parcurgeți traseul manual, este esențial să utilizați o WordPress child theme. În caz contrar, codul dumneavoastră de urmărire va fi suprascris de fiecare dată când vă actualizați tema WordPress.
Pentru a face lucrurile manual, cel mai simplu este să lipiți codul de urmărire Google Analytics chiar înainte de închiderea etichetei </head> în fișierul dumneavoastră header.php.
Pentru a găsi codul de urmărire Google Analytics, accesați contul Google Analytics. Apoi:
- Faceți click pe pictograma Gear pentru a accesa pagina dumneavoastră de administrare
- Selectați Informații de urmărire pentru a extinde lista
- Selectați Codul de urmărire
În ecranul următor, căutați scriptul din caseta Urmărire a site-ului web:
Acesta este scriptul pe care trebuie să îl introduceți în fișierul dumneavoastră header.php.
Pentru a-l adăuga, accesați Aspect → Editor și selectați fișierul header.php pentru your child theme.
Lipiți codul de urmărire Google Analytics chiar înainte de eticheta </head> din editor.
Apoi, asigurați-vă că faceți click pe Update File. Codul dumneavoastră de urmărire Google Analytics este acum activ.
O altă opțiune este că puteți utiliza un plugin gratuit precum antetul și subsolul, care vă permite să adăugați cu ușurință cod la antetul sau subsolul dumneavoastră WordPress.
Metoda 3: Adăugați Google Analytics cu Google Tag Manager
O altă metodă pe care o puteți utiliza pentru a adăuga Google Analytics în WordPress este să folosiți Google Tag Manager. Acest lucru este într-adevăr menit să fie utilizat pentru aceia dintre voi care folosesc o mulțime de scripturi, nu doar Google Analytics. Google Tag Manager este un sistem de gestionare a etichetelor care vă permite să actualizați rapid și ușor etichete și fragmente de cod pe site-ul dumneavoastră web sau aplicația mobilă, precum cele destinate analizei traficului și optimizării marketingului. Puteți adăuga și actualiza scripturi din interfața de utilizator Tag Manager în loc să editați codul site-ului în directorul WordPress. Acest lucru reduce erorile și vă scapă de nevoia de a implica un dezvoltator la configurarea etichetelor.
Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să utilizați pluginul gratuit pentru WordPress Tag Manager Google DuracellTomi. În prezent acesta are peste 100.000 de instalări active, cu un rating 4.5 stele din 5.
Puteți descărca pluginul Google Tag Manager din WordPress repository sau căutându-l în secțiunea „Add new” din tabloul de bord WordPress. Apoi, va trebui să vă înscrieți pentru un cont Google Tag Manager dacă nu aveți deja unul și să vă configurați Google Analytics. Vă recomandăm să urmăriți documentația oficială cu privire la modul de instalare Google Analytics prin intermediul Google Tag Manager.
După ce ați finalizat pașii de mai sus, puteți copia container ID din tabloul de bord al Google Tag Manager.
Apoi reveniți pe site-ul dumneavoastră WordPress și inserați ID-ul Managerului de etichete Google în setările pluginului.
Orice etichetă pe care o configurați în Managerul de etichete Google va funcționa acum pe site-ul dumneavoastră WordPress folosind acest plugin.
Metoda 4: Sincronizați Google Analytics local din motive ce țin de performanță
Ultima metodă pe care o puteți utiliza este să sincronizați scriptul Google Analytics local pe propriul server. Vă rugăm să luați în considerare faptul că acest lucru nu este acceptat de Google. Dar câteva dintre motivele pentru care este posibil să doriți să faceți acest lucru sunt că puteți reduce solicitările HTTP externe către Google de la 2 la 1 și acum aveți un control complet asupra memoriilor în cache a fișierului. Aceasta înseamnă că puteți utiliza anteturile de memorie cache ale propriului server.
Probabil, de asemenea, ați observat avertismentul de memorie cache a browserului în Google PageSpeed Insights, care vine din Google Analytics. Acest avertisment este unul ironic, deoarece acesta este propriul script Google. Problema este că aceștia au setat un timp de memorare în cache cu o durată minimă de 2 ore. Cel mai probabil fac acest lucru pentru că, dacă din anumite motive, ar trebui să modifice ceva la scriptul lor, doresc ca toți utilizatorii să obțină modificările cât mai rapid. Cu toate acestea, există o modalitate de a evita acest lucru și aceasta este prin găzduirea scriptului Google Analytics pe propriul server.
Există un mic plugin gratuit, numit Complete Analytics Optimization Suite sau CAOS pe scurt, creat și dezvoltat de Daan van den Bergh, care vă permite să găzduiți Google Analytics local pe site-ul dumneavoastră WordPress. În prezent, are peste 10.000 de instalări active, cu un rating de 5 stele din 5.
Puteți descărca Complete Analytics Optimization Suite sau CAOS din WordPress repository sau căutându-l în secțiunea „Add new” din tabloul de bord WordPress. Pluginul vă permite să vă găzduiți fișierul JavaScript Google Analytics (analytics.js) la nivel local și să îl păstrați updatat la zi folosind wp_cron (). Alte caracteristici includ posibilitatea de a anonimiza cu ușurință adresa IP ale vizitatorilor dumneavoastră, setați o rată de respingere ajustată și plasarea scriptului (antet sau subsol).
Instalați pluginul, introduceți ID-ul de urmărire Google Analytics și pluginul adaugă codul de urmărire necesar pentru Google Analytics pe site-ul dumneavoastră WordPress, descarcă și salvează fișierul analytics.js pe serverul dumneavoastră și îl menține actualizat folosind un script programat în wp_cron ( ). Vă recomandăm să o setați pentru a-l încărca în subsol.
Notă: acest plugin nu va funcționa cu alte pluginuri Google Analytics WordPress.
Pentru a afla mai multe despre Google Analytics vă recomandăm să consultați și articolul Cum sa folositi Google Analytics