De ce site-ul tău are nevoie de un blog
Unul dintre motivele principale pentru care ai nevoie de un blog este pentru SEO și ca să obții mai mulți vizitatori pe site. Pentru a te clasifica mai bine în paginile motoarelor de căutare, trebuie să faci în așa fel încât site-ul tău să fie activ și relevant. Activ înseamnă ca tot conținutul să fie actualizat în mod regulat, iar relevant înseamnă ca informațiile de acolo să fie pertinente, în corcondanță cu nișa site-ului. Dacă produsele și serviciile pe care le oferi nu se schimbă mai deloc, atunci înseamnă că foarte rar actualizezi informațiile despre ele. Ei bine, aici îți vine în ajutor un blog și îți oferă posibilitatea de a adăuga conținut nou și remarcant fără a fi nevoit să renunți la cele mai importante pagini. În plus, postările de pe acesta îți permit să te focusezi pe cuvinte cheie alternative la care încă nu te plasezi în rezultate legate de ele.
Un al doilea motiv pentru care trebuie să ai un blog este faptul că-i un instrument de marketing dovedit. Scriind articole utile, care ajută cititorii să găsească soluții la probleme sau răspunsuri la întrebări, înseamnă că ești în stare să crești în public mai mult dar și să-i explici acestuia valoarea utilizării produselor sau a serviciilor tale. Realizată subtil, această formă de marketing prin conținut stimulează semnificativ vânzările.
Un ultim motiv pentru care trebuie să ai un blog este îmbunătățirea experienței clienților. Consumatorii de astăzi au așteptări mult mai mari de la companiile pe care le folosesc decât în trecut. Un blog care conține sfaturi și informații utile le arată că ești implicat în problemele lor și că vrei să-i ajuți. Asta le permite să știe că te implici personal pentru ei, mai degrabă, decât să fii orbit doar de vânzări, iar acest lucru îți va îmbunătăți reputația, crește loialitatea și oferă clientului o experiență mai bună.
De unde să începi
Tot ce trebuie să faci este să postezi articole obișnuite, cel puțin o dată pe lună, bazate pe subiecte relevante pentru nișa în care operezi. Acest lucru este benefic atât pentru tine cât și pentru clienți, în așa fel încât ai șansa de a-ți promova serviciile și produsele, cât să și folosești cuvinte cheie prin intermediul cărora să rankezi cât mai sus în ierarhia lui Google, Bing, etc. Înainte de asta, va trebui, în mod evident, să realizezi o cercetare a cuvintelor cheie și să iei în considerare subiectele pe care blogul tău le poate aborda.
Când vine vorba de subiectul abordat, important e să aduci beneficii în relația ta cu clienții. Fă o listă cu toate întrebările și problemele pe care aceștia le au legate de nișa ta și încearcă să oferi răspunsuri și soluții cât mai bune.
Concluzie
Un blog poate aduce beneficii extraordinare oricărui website. Ajută foarte mult la SEO și crește astfel traficul organic, iar noii clienți care se întorc, învață să aibă încredere în marcă și să-și dezvolte fidelitatea față de aceasta. Rezultatul pentru majoritatea afacerilor cu acest număr tot mai mare de clienți fideli este, în final, o creștere în vânzări tot mai mare.