1. Alege un domeniu
Unul dintre cele mai importante elemente în dobândirea succesului online este alegerea unui domeniu web. Dacă nu ești familiarizat cu acest termen, trebuie să știi că, în principiu, acesta e adresa site-ului tău (de exemplu: “numesite.ro”).
Domeniile sunt formate din două părți, numele care este înaintea punctului (numesite) și extensia care se află după punct (ro).
Un factor cheie în alegerea domeniului este, după caz, menționarea numelui companiei sau a brandului deoarece acestea se vor asocia cu site-ul tău. Alt lucru pe care trebuie să-l iei în considerare este faptul că trebuie să fie scurt, ușor de memorat, ușor de tastat (în special pe un telefon) și să folosești cuvinte cheie dacă este nevoie.
După ce ai luat decizia finală, nu trebuie decât să contactezi un furnizor de găzduire web și să discuți toate detaliile necesare pentru a intra în posesia domeniului.
2. Folosește un design mobile-friendly
Având în vedere că 60% din traficul de pe internet este efectuat de pe telefoanele mobile, un site web cu design adaptabil pentru acestea e o necesitate absolută. Fără unul, motoarele de căutare te vor declasa și orice vizitator pe care îl primești și care folosește un smartphone, va găsi conținutul atât de greu de citit, încât vor abandona site-ul în mai puțin de câteva secunde.
Un astfel de site este cunoscut și sub denumirea de site responsive (unul care își modifică aspectul pentru diferite dispozitive). Deci, indiferent de telefon sau tabletă, totul poate fi ușor de vizualizat și navigat.
3. Optimizare pentru motoare de căutare (SEO)
SEO este exact ceea ce îi și spune denumirea, optimizare pentru motoarele de căutare. Cu cât este efectuat mai bine, cu atât ai mai multe șanse de a primi mai mulți vizitatori. Site-urile bine optimizate pot observa o creștere masivă atât în trafic, cât și în vânzări.
Există trei feluri în care SEO poate fi efectuat, și anume: on-site, on-page și off-site. Fiecare se concentrează pe criterii diferite pe care motoarele de căutare le utilizează pentru a clasifica site-urile în rezultatele căutării lor.
Când vine vorba de on-site, tot ce trebuie să știi e că viteza de încărcare, adaptabilitatea la diferite dispozitive, ușurința în navigare și structurarea într-un mod în care motoarele de căutare te poată găsi și indexa sunt foarte importante.
On-page SEO este un conceput care permite motoarelor de căutare să înțeleagă subiectul fiecărei pagini, postări și produse de pe un anumit site. Acest lucru necesită utilizarea cuvintelor cheie relevante în conținut.
Off-site SEO se concentrează pe îmbunătățirea autorității domeniului, adică reputația sa online. În special, este vorba despre obținerea de linkuri de la alte site-uri cu reputație către al tău.
4. Conținut de calitate
Clienții doresc să-și rezolve problemele și să găsească răspunsuri la întrebările pe care le au. Vor dori să cunoască beneficiile produsului sau serviciului pe care-l oferi și de ce compania ta este alegerea pe care trebuie să o facă.
Misiunea ta, în mare parte, este să creezi diferite tipuri de conținut, cum ar fi descrieri la produse, specificații, secțiune pentru recenzii ale clienților, întrebări frecvente, postări informative pe blog, etc. Cu cât pui la dispoziție mai multe informații despre ceea ce oferi, cu atât utilizatorii vor fi mai informați atunci când vor decide să cumpere de la tine.
Concluzie
În momentul lansării unui nou website, trebuie să ai multe lucruri în vedere, așa că este esențial să începi totul cum trebuie încă din faza incipientă a proiectului. De altfel, pe lângă cele recomandate mai sus, te sfătuim să te informezi în privința a ceea ce este Cloudflare și de ce ar trebui să-l folosești.