6 întrebări frecvente despre SEO

Search Engine Optimization (SEO) este unul dintre cele mai discutate subiecte în rândul webmasterilor. Acest lucru nu e o surpriză, mai ales datorită faptului că joacă un rol indispensabil la plasarea unui site în motoarele de căutare. Dacă SEO nu reprezintă ceva important pentru tine acum, ei bine, ar trebui, iar noi îți venim în ajutor prin cele ce urmează.

1. Care este cel mai ușor lucru de făcut pentru a îmbunătăți plasarea site-ului în căutări?

Unele aspecte privind optimizarea pentru motoarele de căutare pot fi provocatoare din punct de vedere tehnic, în timp ce altele sunt consumatoare de timp. Dacă ești în căutarea a ceva destul de simplu de făcut, dar care poate avea un impact semnificativ asupra cât de bine se situează un site în căutări, atunci ar trebui să-ți înregistrezi afacerea în Google My Business. Acesta este, în esență, o modalitate prin care Google listează afacerile pe paginile sale. Informațiile pe care le oferi trebuie să fie reale și să conțină date relevante despre afacerea ta. De asemenea, ajută oamenii de la nivel local să te găsească, chiar dacă ești prezent numai online.

2. Ce este un sitemap și de ce ar trebui creat unul?

Există două tipuri de sitemap-uri. Primul este cel HTML pe care-l creezi în beneficiul clienților tăi. Acesta conține linkuri către pagini și articole.

Celălalt tip de sitemap XML, e cel generat automat de un software sau de un plugin. Acesta conține o listă de linkuri către întregul site: categorii, postări, pagini, produse, imagini, etc. Scopul său este de a ajuta motoarele de căutare să descopere tot ce există pe site, astfel încât să poată fi indexat. Dacă nu este indexat de motorul de căutare, nu va apărea în rezultatele căutării și astfel nu poate fi găsit de utilizatori.

Ideal ar fi să te conectezi pe Google Search Console și să adaugi adresa pentru locația fișierului sitemap.xml. În acest fel, direcționezi roboții Google unde și cum să acceseze fiecare adresă.

3. Este necesară adăugarea frecventă de conținut nou?

Majoritatea companiilor mici nu își actualizează prea des informațiile de pe site-ul lor, deoarece serviciile pe care le oferă nu se schimbă. Totuși, motoarele de căutare preferă să ofere utilizatorilor informații noi, deoarece consideră că sunt mai relevante. Astfel, acestea iau în considerare data la care paginile au fost publicate și actualizate pentru a le clasa. Dacă ai conținut vechi, ar trebui să îl actualizezi ocazional, chiar dacă este puțin sau de frumusețe. Cel mai recomandabil ar fi să-ți creezi un blog, astfel încât să adaugi în mod regulat conținut nou și adecvat.

4. Cât de importante sunt cuvintele cheie și de ce ar trebui folosite?

Cuvintele cheie sunt un element foarte important atunci când vine vorba de SEO. De altfel, algoritmii motoarelor de căutare au devenit atât de sofisticați încât pot înțelege cu exactitate subiectul și relevanța conținutului, fără a fi nevoie să se bazeze doar pe ele.

Cuvintele cheie pe care le folosești ar trebui să includă numele produselor pe care le vinzi, serviciile pe care le oferi și dacă este vorba de o afacere locală, locația în care această este plasată. Termeni precum „pizza cu pui”, „închirieri auto”, etc., sunt tipice pentru cuvintele cheie pe care o companie le-ar putea alege.

În mod ideal, fiecare pagină ar trebui să se focuseze pe cuvinte cheie diferite, iar acestea ar trebui să fie utilizate în titlul paginii, în titluri și subtitluri, text principal, meta descrieri, etc. Cu toate astea, nu satura conținutul cu aceleași cuvinte cheie, deoarece acest lucru poate avea un impact negativ asupra SEO. În general, încearcă să ai o densitate maximă de aproximativ 1% până la 2%.

5. Cât de importante sunt backlink-urile și care este cea mai bună modalitate de a le obține?

Backlink-urile de pe site-urile cu reputație foarte bună, clasate deseori pe primele locuri în rezultatele căutărilor, pot avea un impact masiv asupra SEO-ului, deoarece se consideră că îmbunătățesc autoritatea domeniului. Dacă scrii un articol despre ceva și o un site pune un link către tine, este un semn că ceea ce ai scris este de înaltă calitate și asta atrage pozitiv atenția motoarele de căutare. Singura modalitate de a obține aceste tipuri de backlinkuri este să le câștigi – fie prin calitatea conținutului, fie prin valoarea pe care o oferă produsele/serviciile tale clienților.

Fii atent; dacă încerci intenționat să obții o groază de backlink-uri pentru a păcăli motoarele de căutare în așa fel încât să creadă că site-ul tău este unul de calitate, acesta va fi penalizat și scos din paginile cu rezultatele de căutare.

6. Ce este un certificat SSL și de ce ajută la SEO?

Un certificat SSL este utilizat pentru a cripta informațiile trimise de vizitatori către site-ul pe care navighează. Asta împiedică hackerii să fure datele cardurilor de credit și alte informații personale, în special când au loc plăți. 

Atunci când ai un certificat SSL, Google, Bing, DuckDuckGo, etc îți etichetează site-ul ca fiind sigur. Acest lucru este util deoarece crește probabilitatea de a fi plasat cât mai sus în ierarhia motoarelor de căutare și ca vizitatorii să aibă încredere în tine.

Așadar, din perspectiva SEO, un certificat SSL este foarte benefic. De exemplu, Google dorește să-și protejeze utilizatorii și preferă să ofere o listă de site-uri cât mai sigure. Prin urmare, un site cu certificat SSL are șanse mult mai mari să fie clasificat mai bine decât un site care nu oferă o conexiune securizată.

Dacă te întrebi cum poți face rost de unul, cel mai ușor este să-ți contactezi firma care îți oferă servicii de gazduire. Există șanse foarte mari să ți-l activeze gratuit.

Concluzie

Sperăm că informațiile pe care ți le-am oferit îți sunt folositoare. Am încercat să răspundem celor mai frecvente întrebări și, de altfel, am oferit și câteva sfaturi folositoare. Dacă pui în aplicare cele menționate mai sus conform nevoilor tale, deja o mică și importantă parte din SEO este efectuată. Prin urmare, rezultatele vor începe să apară.

We will be happy to hear your thoughts

      Leave a reply

      ReviewHosting