Ce este o penalizare Google și ce poți face în privința acesteia

În cazul în care ai văzut că există o schimbare negativă în traficul pe care-l primești organic, este foarte posibil să fie din cauza unei penalizări din partea Google. Asta e o problemă serioasă. O penalizare înseamnă că Google are o problemă cu site-ul tău și până când nu o remediezi, acesta va fi declasat, ba chiar eliminat din rezultatele căutărilor. Dacă veniturile tale se bazează pe traficul organic, ai putea fi scos foarte ușor din peisaj. Iată, așadar, cum să identificați o penalizare Google și ce trebuie să faci în acest sens.

Ce este o penalizare de la Google?

Există două tipuri de sancțiuni pe care le poți primi de la gigantul motor de căutare: manuale și algoritmice.

Penalizare manuală

Penalizările manuale sau acțiunile de acest gen sunt cele care au fost date site-ului tău de către o persoană. Ele au loc atunci când un angajat de la Google investighează website-ul și constată o problemă. Există o mulțime de motive pentru care ai putea primi o astfel sancțiune; de obicei, se datorează faptului că nu ai respectat “Google Webmaster Guidelines”.

Când primești o sancțiune manuală, dacă ai acces la Google Search Console, vei fi notificat printr-un mesaj care îți va spune: de ce a fost acordată acea sancțiune, ce trebuie să faci pentru a o rectifica și cum să o anulezi.

Penalizare automată

O penalizare algoritmică apare atunci când Google aduce modificări asupra modului în care afișează site-urile în clasamentul său. Atunci când cineva caută un anumit lucru, motorul de căutare folosește o formulă matematică extrem de complicată, numită algoritm, pentru a găsi cele mai bune rezultate de afișat. Din când în când, pentru a îmbunătăți calitatea acestora, acel algoritmul este schimbat. Când o astfel de modificare are loc, unele site-uri pot beneficia pozitiv sau negativ de ea.

Dacă Google a încercat să elimine anumite tipuri de site-uri, așa cum s-a întâmplat cu celebrele sale actualizări Panda, Penguin și Hummingbird, acestea pot dispărea complet din rezultate.

Din nou, motivul principal este că site-urile în cauză nu respectă “Google Webmaster Guidelines”. Totuși, dificultatea cea mai mare pentru webmasteri este că, spre deosebire de sancțiunile manuale, Google nu informează în privința acestei penalizări algoritmice, așa că trebuie să o descoperi singur.

Cum să afli dacă ai primit o penalizare manuală

Pasul 1: conectează-te la Google Search Console.

Toți proprietarii de site-uri trebuie să aibă un cont adăugat în Search Console, deoarece este canalul pe care Google îl folosește pentru a comunica cu tine despre problemele intervenite pe parcurs.

Pasul 2: În meniul din stânga, apasă pe Search Traffic ca să extinzi meniul, apoi efectuează click pe Manual Actions.

Dacă îți va fi afișat un mesaj care spune: “No manual webspam actions found.”, înseamnă că nu ai primit nicio sancțiune manuală. În caz contrar, informațiile pertinente vor apărea în această secțiune.

Cum să afli dacă ai primit o penalizare automată

Elementul cel mai evident într-o penalizare algoritmică este că traficul organic a scăzut semnificativ. Acesta e cel care vine din motoarele de căutare. Nu include vizitatorii care au tastat domeniul și care au intrat direct și nici pe cei ce au accesat site-ul printr-o reclamă, social media sau din altă parte. De asemenea, este posibil ca, deși ai fost sancționat de Google, site-ul să se afle în continuare în topul altor motoare de căutare.

Modul prin care poți afla dacă traficul organic a fost afectat este să verifici datele aflate în Google Analytics. Pentru a face acest lucru:

Pasul 1: conectează-te la Google Analytics

Pasul 2: în meniul din stânga, intră la Acquisition > All Traffic > Source > Medium

Pasul 3: Sub graficul care apare în partea principală a paginii, apasă pe Google/Organic

Pasul 4: În partea de sus a paginii, schimbă durata de timp, astfel încât să poți arunca o privire înapoi în timp suficient de mult încât să îți faci o idee în ansamblu și să vezi de când au început problemele.

Dacă ai primit o penalizare automată, vei vedea că la un moment dat traficul organic din Google a scăzut dramatic. Datorită modului în care Google implementează modificările algoritmului, efectele nu vor fi văzute imediat, ci treptat în timp.

Ce trebuie să faci dacă ai primit o penalizare manuală

Dacă ai primit o penalizare manuală, într-un fel… ești norocos, deoarece Google îți spune prea bine care este motivul și îți explică pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a remedia problema înainte de a putea solicita o revizuire. În cazul în care nu te descurci să o soluționezi, îți recomandăm să apelezi la firma de la care ai achiziționat pachetul de web hosting, deoarece, aceasta, deține un personal competent ce te poate ajuta în deslușirea și eliminarea problemei intervenite.

Ce trebuie să faci dacă ai primit o penalizare automată

Există două lucruri care pot cauza o sancțiune automată. Fie Google își schimbă algoritmul, iar site-ul nu mai îndeplinește criteriile pentru a se clasifica în rezultate, fie ai făcut niște modificări ce nu mai îndeplinesc standardele cerute de algoritmul existent.

Pentru a afla care dintre acestea este cauza, ești nevoit să analizezi cu atenție data la care traficul organic a început să scadă semnificativ. Dacă reducerea sa coincide cu lansarea unei actualizări a algoritmului, atunci probabil că acesta este motivul. Dacă nu, trebuie să verifici care modificări au cauzat problema.

Reține că, într-o mare parte din cazuri, eroare umană poate rezulta o penalizare Google – de exemplu, ai apăsat pe ceva accidental, astfel încât Google a oprit indexarea site-ului.

Dacă ești de părere că scăderea poziției din calsament este probabil rezultatul unei schimbări în algoritmul Google, primul lucru pe care ar trebui să-l faci e să vezi ce schimbare a fost făcută în momentul diminuării traficului. Pentru a vedea, îți recomandăm să accesezi pagina “Google Algorithm Change History” a site-ului Moz.

După ce remediezi problemele, revenirea în clasament va fi automată, deși poate dura ceva timp, este posibil să nu revii complet la situația inițială.

Concluzie

Având în vedere faptul că ai ajuns aici, înseamnă că ai parcurs întregul articol și că ai înțeles mai bine ce este o penalizare Google, despre cum te poate afecta și ce poți face pentru a reveni la normal. Prin urmare, ar trebui, de altfel, să știi care-i diferența dintre o sancțiune manuală și una automată. În plus, cel mai probabil, ai căpătat și o înțelegere mai clară asupra modului în care poți să-ți îmbunătățești site-ul.

We will be happy to hear your thoughts

      Leave a reply

      ReviewHosting