Unul dintre cei mai importanți factori pe care motoarele de căutare îl utilizează pentru a determina clasamentul unui website este autoritatea unui website. Acesta criteriu determină, de la 0 la 100, prestigiul. Practic, cu cât este mai mare autoritatea, cu atât șansele de a fi plasat cât mai sus în rezultatele căutărilor sunt mai mari. În articolul de față, vom explica opt pași simpli care te ajută să îmbunătățești autoritatea unui domeniu.
1. Alege un nume bun
Un nume bun este important pentru autoritatea unui website, deoarece îi ajută pe internauți să înțeleagă natura site-ului. Dacă ai un start-up care încă nu și-a extins prezența în mediul online, atunci e ocazia perfectă să alegi un domeniu relevant acestuia.
El trebuie să fie ușor de reținut și simplu de tastat pe un telefon mobil – astfel încât să nu consume prea mult din timpul utilizatorilor.
2. Asigură-te că site-ul este optimizat din punct de vedere tehnic pentru motoarele de căutare
Acest aspect e important atât pentru poziționarea cât mai bună în motoarele de căutare, cât și pentru autoritatea domeniului, iar datorită faptului că tu ești proprietarul, deții controlul progresului. Pentru a îmbunătăți autoritatea, asigură-te că optimizezi toate zonele relevante ale site-ului: tag-urile, meta tag-urile, tag-urile imaginilor, structura site-ului, navigabilitatea (meniurile), breadcrumb-urile, structură și lungimea unui URL, numărul de cuvinte per pagină, cuvinte cheie și variațiile de cuvinte cheie, etc.
3. Realizează un conținut cât mai plăcut
Unul dintre cei mai importanți factori care stau la baza constituirii unui site cu autoritate este numărul de backlink-uri pe care le primește. Dacă acestea sunt de calitate, vor avea un un efect pozitiv, în caz contrar, vor creea un impact negativ. Obținerea lor are loc doar prin crearea unui conținut plăcut și relevant. Din acest motiv, ar trebui să te străduiești să postezi în mod regulat content util pentru cititorii tăi, care să rezolve probleme și să răspundă la întrebările lor.
Făcând acest lucru, vei mări șansele ca oamenii să-ți distribuie postările pe rețelele de socializare și chiar să primești backlink-uri de la site-uri cu reputație.
4. Dezvoltă un profil autoritar de social media
Atunci când când vine vorba despre autoritatea unui domeniu, un rol foarte important îl joacă și social media. Ceea ce cred alții despre site-ul tău, poate avea un impact determinant. Așadar, cu cât lumea se angajează în a-ți distribui și aprecia conținutul, cu atât este mai bine.
Pe lângă furnizarea de conținut calitativ, trebuie să oferi vizitatorilor și oportunitatea de a împărtăși cu alții ceea ce apreciază. Ca să încurajezi acest lucru, ar trebui să implementezi butoane de share către cele mai populare rețele de socializare.
De asemenea, este important să interacționezi cu persoanele active. Folosirea oricărei rețele de socializare pentru a interacționa cu clienții, poate îmbunătăți autoritatea companiei. De altfel, va ajuta la creșterea popularității brandului și la creșterea traficului, respectiv crearea unor legături externe de pe site-uri de înaltă calitate (o oportunitate de a fi remarcat de către influencerii de top din nișa în care aplici).
5. Elimină link-urile nefolositoare
În timp ce backlink-urile de înaltă calitate pot face minuni pentru autoritatea unui domeniu, cele slabe acționează invers. Ele pot chiar să îți determine apariția unor penalități din partea lui Google, astfel încât site-ul să dispară din rezultatele căutărilor. Câteva exemple de link-uri slabe sunt următoarele:
- care provin de la site-uri spam;
- care sunt poziționate în footer;
- postate în comentariile unor bloguri;
- menționate în profilurile unor forumuri;
- plasate în directoare web;
- folosite frecvent pe același cuvânt cheie;
- blogroll.
Pentru a le eradica, trebuie să afli de unde provin. Cea mai ușoară metodă prin care poți face acest lucru, este Google Search Console. După ce ai reușit să le identifici, ai două opțiuni prin care poți scăpa de ele. Prima este să contactezi site-ul pe care se găsesc link-urile respective și să întrebi administratorul dacă le poate șterge. A doua este dezactivarea lor direct din consolă. Deși această acțiune nu va elimina link-urile, cel puțin va informa Google că nu dorești să fie luate în considerare atunci când îți evaluează calitatea site-ului.
Cealaltă formă de backlink-uri care trag în jos, sunt cele inactive. Dacă sunt de natură internă, este suficient să le actualizezi sau să le ștergi. Dacă sunt externe, atunci ar trebui să le redirecționezi către o pagină nouă.
6. Creează o structură de link-uri interne
Un element important, dar adesea neglijat al SEO-ului, este utilizarea unor link-uri interne. Acestea creează o rețea prietenoasă pentru utilizatori, care nu numai că le oferă o facilitate, dar permite motoarelor de căutare să îți crawleze și indexeze mai bine site-ul.
Link-urile interne sunt utile pentru direcționarea vizitatorilor către conținutul pe care doresc să îl citească și, în acest fel, îmbunătățesc experiența de utilizare. O legătură internă bună ar trebui să le permită persoanelor să găsească cu ușurință toate informațiile relevante de care au nevoie, indiferent de vechimea postării sau unde se află pe site.
Un alt aspect util al acestora e că ajută la retenția individului, fapt ce are o influență pozitivă asupra creșterii timpului petrecut pe site și a scăderii ratei de respingere (bounce rate).
Link-urile interne pot fi adăugate manual sau create automat folosind plugin-uri.
7. Site-ul trebuie să fie responsive
Datorită faptului că petrecem o mare parte timp navigând pe internet, mai mult pe dispozitive mobile decât pe computer, un website trebuie să se poată adapta oricărui tip de gadget. Prin urmare, singura soluție este să ai un site responsive.
8. Folosteșe un hosting bun
Alegerea unor servicii de găzduire web calitative poate face minuni în privința autorității unui site. Factorul care joacă un rol principal în acest capitol este viteza de încărcare. Așadar, un site care se încarcă rapid, are o autoritate mare și acest lucru poate fi obținut prin alegerea unui hosting care oferă servere flexibile și care sunt bine configurate pentru a îmbunătăți timpii de încărcare.
Concluzie
Un domeniu cu autoritatea unui website ridicată este un element ce joacă un rol cheie în plasarea unui site cât mai sus în ierarhia motoarelor de căutare. Sperăm că acest articol te-a ajutat și că vei pune în aplicare sfaturile oferite.