Dacă dorești ca site-ul tău să obțină rezultate cât mai bune în clasamentul motoarelor de căutare, ar trebui să arunci o privire la viteza de încărcare. Aceasta a devenit un factor important, mai ales datorită faptului că oferă utilizatorilor performanța mult așteptată din partea lor. Din păcate, WordPress este o platformă care întâmpină astfel de probleme – prin urmare, am pregătit câteva metode prin care poți îmbunătăți acest aspect.
De ce este importantă viteza de încărcarea a unui site?
Motoarele de căutare scot din clasament site-urile lente, deoarece utilizatorii le consideră frustrante. Dacă o pagină se încarcă încet, vizitatorii vor ieși. Așteptarea este că, indiferent de dispozitivul de pe care se accesează site-ul, pagina va trebui să aibă un loading aproape instantaneu. Google e atât de îngrijorat, încât permite webmasterilor să-și testeze viteza site-ului și le oferă o imagine de ansamblu asupra a ceea ce cauzează problemele legate de timpul de încărcare.
Deci, cum putem crește viteza de încărcare a unui site WordPress?
1. Verifică dacă utilizezi găzduirea potrivită
Una dintre cele mai mari cauze este utilizarea unui hosting de tip shared. Când îl folosești, trebuie să știi că partajezi resursele unui server cu multe alte site-uri web. În timp ce acest lucru poate fi bun pentru proiectele mici, site-urile care au un trafic din ce în ce mai mare pot vedea că performanța este de regretat.
VPS (Virtual Private Servers) este o soluție destul de rentabilă pentru site-urile web mai mici. Acesta poate fi achiziționat cu un preț un pic mai mare decât o găzduire shared, dar oferă multe resurse de care ai nevoie.
2. Asigură-te că furnizorul permite compresia gzip
Compresia Gzip poate reduce dimensiunea datelor trimise de site-ul tău cu până la 90% și accelerează dramatic timpul de încărcare, reducând în același timp utilizarea datelor vizitatorilor. Folosirea acestuia este foarte recomandată de Google; însă, unele firme nu le permit clienților să-l folosească – în special la planurile de găzduire shared.
- A. Folosește o temă ușoară
Dacă tema de WordPress pe care o folosești are o mulțime de funcții integrate în ea, va avea nevoie de mai multe resurse pentru a permite rularea acestora.
Evident, există câteva funcții de care ai nevoie, dar multe teme vin la pachet cu mai mult decât este suficient. Dacă tema are o mulțime de extensii pe care nu le folosești, atunci poate fi preferabil să treci pe alta mai simplă pentru a îmbunătăți viteza site-ului.
- B. Ștergeți pluginurile neutilizate
Plugin-urile sunt o modalitate incredibil de utilă pentru a adăuga funcționalități noi unui site WordPress, dar fiecare pe care îl instalezi va avea propriul script ce va încetini viteza. Pentru a accelera loading-ul site-ului, dezactivează-le pe cele care nu le mai folosești și șterge-le complet.
3. Folosește un CDN (content delivery network)
Deși internetul funcționează foarte rapid, informația trebuie să parcurgă distanțe lungi pentru a ajunge la diferite persoane și cu cât trebuie să călătorească mai mult, cu atât mai mult timp este necesar pentru a ajunge la destinație. Un CDN stochează elementele statice ale site-ului, imagini, Javascript și CSS etc., pe servere din întreaga lume, asigurându-se că atunci când cineva te vizitează, serverul cel mai apropiat de persoana în cauză este cel care trimite datele statice.
Content delivery network nu este gratuit, cu toate astea, unii furnizori de găzduire web au servicii CDN incluse în pachetele lor. Există, de altfel, plugin-uri care pot fi utilizate.
4. Optimizează imaginile
Imaginile sunt fișiere mari și pot avea un impact semnificativ asupra traficului unui site. Aceasta pot fi o problemă reală, în special pentru afacerile de tip e-commerce ale căror produse au imagini individuale.
Optimizarea poate fi realizată în mai multe moduri; în primul rând, utilizând un format de fișier comprimat, cum ar fi .jpeg sau .png și în al doilea rând, păstrând densitatea imaginii la 72 dpi. De altfel, poți folosi imagini care au dimensiunea potrivită, pentru a nu face ca platforma să le redimensioneze și să încarce cu secunde în plus la viteza de loading.
Evident, poți folosi și un plugin care să facă toate acestea, cum ar fi WP-SmushIt sau multe altele.
5. Optimizează pagina principală
Această pagină e cea mai vizitată, de aceea este important să se încarce cât mai rapid cu putință. Dacă ai postări pe ea, asigurați-te că afișezi mostre din articolele respective și nu versiunea completă, de altfel, păstrează un număr cât mai relevat și nu unul prea mare – de exemplu, douăzeci de articole sau orice număr care depășește această cantitate, ar putea îngreuna cu foarte mult viteza de încărcare.
În cele din urmă, încearcă să elimini orice alt conținut inutil sau care îngreunează, de pe pagina pricipală. Nu folosi prea multe butoane sau videoclipuri și funcții precum widget-urile de tip carousel – mai ales dacă e vorba un număr demn de luat în considerare de imagini.
6. Folosește lazy loading-ul
Când vine vorba de evaluarea timpilor de încărcare a unei pagini, este important ca ceea ce apare pe ecran să se încarce prima dată – asta înseamnă că partea superioară a unui site trebuie să fie livrată prima dată.
Un mod de a realiza acest lucru este prin folosirea unor plugin-uri, precum jQuery Image Lazy Load. Ele sunt utile deoarece încarcă toate imaginile din partea superioară a unui website, iar cele de jos rămân inactive până când vizitatorul începe să deruleze.
7. Optimizează baza de date regulat
Baza de date stochează aproape tot ceea ce se întâmplă pe un website. Asta include lucruri precum revizuirile, comentariile spam și multe altele. Dacă lucrezi la un articol și dai click pe „Salvează” în mod constant, în timp ce lucrezi, vor fi acumulate zeci sau chiar sute de revizuiri automat. Folosind un plugin de optimizare a bazelor de date, precum WP-Optimize, te va ajuta să le menții cât mai curate și va contribui la viteza de încărcare.
Concluzie
Sperăm că vei pune în aplicare aceste sfaturi, deoarece te vor ajuta să îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului tău WordPress și, astfel, va fi foarte probabil ca acesta să primească un impuls în clasamentul motoarelor de căutare.